Anabilim dalımız tanısal ve girişimsel radyoloji alanlarında ihtiyaç duyulabilecek hemen bütün hizmetleri verebilecek akademik ve idari kadroya, organizasyona ve teknik donanıma sahiptir. Departmanımız girişimsel radyoloji (girişimsel nöroradyolojiyi de içeren), nöroradyoloji, toraks ve kardiyovasküler radyoloji, meme radyolojisi, abdominal radyoloji, kas-iskelet sistemi radyolojisi, pediatrik radyoloji ve ultrasonografi bölümleri olarak yapılandırılmıştır. Anabilim dalımızın kullanımında 4 adet MR, 2 adet BT, 7 adet ultrasonografi, 3 adet sabit dijital röntgen, 6 adet portable röntgen (2 tanesi dijital), 2 adet girişimsel anjiyografi cihazı, 1 adet mamografi cihazı ve 1 adet floroskopi cihazı bulunmaktadır.

Anabilim dalımız radyoloji uzmanlık eğitimi vermeye 2019 yılında başlamıştır. Kurumumuzda eğitim almayı tercih ederek yatay geçişle başka kurumlardan gelenlerle beraber halen 4 uzmanlık öğrencimiz bulunmaktadır; bir uzmanlık öğrencimiz yakın zamanda ihtisasını tamamlamıştır. Ulusal ve uluslararası uzmanlık derneklerinin önerilerinden yararlanılarak oluşturulan ve düzenli olarak takip edilen bir rotasyon programı bulunmaktadır. Eğitim, ultrasonografi bölümü haricinde sistem radyolojisi temelli olarak yürütülmektedir. Uzmanlık öğrencileri klinik hizmetlerini eğitim kadrosunun gözetim ve denetiminde vermekte, böylece öğrenci-eğitici etkileşimi optimal ölçüde sağlanmaktadır. Uzmanlık eğitiminin teorik tarafını eğitim döneminin öncelikle ilk 3 yılını kapsayan, haftada 2 dersin yer aldığı düzenli bir ders programı oluşturmaktadır; anlatılan derslerin video kayıtları arşivlenmektedir. Buna ek olarak her hafta farklı sistemlerin eğitici olgularının uzmanlık öğrencileri tarafından eğiticilerin yol göstericiliğinde sunulduğu ve tartışıldığı olgu sunumları yapılmaktadır. Literatür saatleri düzenli olarak sürdürülmektedir. Teorik ve pratik eğitim yöntemleriyle zenginleştirilmiş programı sayesinde anabilim dalımız kısa bir sürede Tıpta Uzmanlık Sınavı’nda en çok tercih edilen kurumlar arasında ilk sıralara yükselmiştir.

Anabilim dalımız mezuniyet öncesi eğitimde de yer almaktadır. Farklı dönemlerde çok sayıda öğrenci dersi verilmektedir. Seçmeli stajlarda da tercih edilen bölümlerden biri olup staja gelen öğrencilere düzenli bir bölüm içi rotasyon programı sunmaktadır.

Tarihçe:

1993 yılında kurulan Koç Üniversitesi, tıp fakültesine ilk öğrencilerini 2010 yılında almış ve eğitim faaliyetlerine Rumelifeneri kampüsünde başlamıştır. 2014 Eylül ayında hizmete giren Koç Üniversitesi Hastanesi Radyoloji Bölümü Tıp Fakültesi öğrencilerinin ve uzmanlık eğitimi alan asistanların klinik eğitimlerine ev sahipliği yapmaktadır. Hizmete başladığı 2014 yılından itibaren kadrosuna alanında deneyimli hekimleri katarak, radyolojinin her alt branşında hizmet verebilecek yapıya ulaşmıştır. İlk uzmanlık öğrencisi Eylül 2019 tarihinde uzmanlık eğitimine başlamıştır.

Radyoloji anabilim dalının yer aldığı multidisipliner toplantılar;

  • Üro-onkoloji konseyi
  • Transplantasyon konseyi
  • Abdomen endikasyon toplantısı
  • Meme hastalıkları konseyi
  • Epilepsi toplantısı
  • Endokrin-tiroid toplantısı
  • Pediatrik nefroüroloji konseyi
  • Pediatrik onkoloji konseyi
  • Mortalite-morbidite toplantıları
  • Jinekolojik onkoloji konseyi
  • Torasik onkoloji konseyi
  • Kas-iskelet tümör konseyi
  • Romatoloji konseyi
  • Nöroloji konseyi
  • Hipofiz toplantısı
  • Nöro-onkoloji konseyi
  • İnterstisyel akciğer hastalıkları konseyi
  • Gastrointestinal sistem konseyi

Misyonlar:

  1. Sistem radyolojisine dayalı bir örgütlenme modeliyle, üçüncü basamak sağlık hizmetine gereksinim duyanlara, modern teknolojik alt yapı desteği ve güncel bilimsel veriler ışığında, olabilecek en iyi tanısal ve girişimsel radyoloji hizmeti sağlamak.
  2. Mezuniyet öncesi ve sonrası radyoloji eğitimini hem ulusal müfredatı, hem de evrensel eğitim hedeflerini kapsayacak genişlikte sunmak.
  3. Multidisipliner araştırmaları da içeren üretken bir bilimsel araştırma odağı olmak.

Vizyonlar:

  1. Ülkedeki üniversiteler arasında, üst düzey tanısal kaliteyi koruyarak en hızlı radyoloji hizmeti sunan departman olmak.
  2. Mezuniyet sonrası radyoloji eğitimini ulusal ve uluslararası merciler tarafından akredite hale getirmek.
  3. Radyoloji uzmanlık eğitimi almak isteyenler için en çok arzu edilen üç ulusal eğitim kurumundan biri olmak.
  4. Bilimsel araştırmalarda ulusal ve uluslarası işbirlikleri geliştirmek.